fredag 12 september 2014

Tusen och en chans

I boken Tusen och en chans skriver Zoe brev till en dödsdömd fånge. Hennes första brev slutar med orden:

"Jag vet hur det känns. I mitt fall var det inte en kvinna. Det var en kille. Och jag dödade honom för exakt tre månader sedan. Du är den enda i världen som kan förstå, så därför tänker jag berätta min historia för dig"

När man läser breven som Zoe skriver till Mr Harris, som har blivit dömd till döden för mord, nystas en historia om händelser i Zoes liv upp. Under en fest hånglar Zoe med skolans snygging Max. På samma fest träffar hon också Killen med de Bruna Ögonen eller Aaron och det slår gnistor omkring dem från första stund.

Zoe och Max träffas mer och mer, men hon inser snart att hon har mera känslor för Aaron. Sedan när det visar sig att Max och Aaron är bröder blir det komplicerat på riktigt.

När man läser boken vet man från början att en kille kommer att dö och att Zoe på något sätt är inblandad. Men det är först i slutet av boken som man får reda på vem som har dött och hur det har gått till. Boken är bra och man vill hela tiden läsa vidare för man vill veta hur allt hänger ihop. Boken är också intressant när man då och då får läsa de brev som Zoe skickar till fången Mr Harris.


Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar