måndag 8 september 2014

Möt läsaren Jan Ahlvik

Under läsåret kommer bloggen att presentera olika läsare och först ut är Jan.

Foto: Nils Östman

Namn: Jan Ahlvik
Jobbar på: Nautor 
Fotbollskarriär: spelade som junior i Esse IK, flyttade till Jaro som C-junior. Övriga klubbar: VPS, FC Korsholm, VIFK, Ashton United (England), Norvalla FF. Återvände denna säsong till moderklubben Esse IK och har hittills i år gjort sju mål.
Senast lästa bok: Jag är Zlatan.
Favortibok: jag tycker om spännande böcker och skräck. Jag har läst alla böcker av Lars Kepler och av skräckförfattaren John Ajvide Lindqvist.

När jag var yngre läste jag inte så mycket, bara det man måste läsa i skolan. Hemma läste jag serier. Min pappa hade sparat sina Buster och de läser jag än idag. Jag läste också Lucky Luke och Tintin.
Den bok som jag minns från högstadiet var Natten är ännu ung av Lars Sund, den minns jag att jag tyckte om.
Nu läser jag mest under sommaren och helst ska det vara spännande böcker.

Buster väckte läsintresset. Synd att tidningen inte görs längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar