måndag 8 september 2014

I sällskap med John Green

Förra sommaren läste jag Förr eller senare exploderar jag av John Green, i helgen såg jag filmatiseringen av romanen. Idag har musiken från filmen snurrat på Spotify. Boken är en av de mest efterfrågade på Athena biblioteket för tillfället och jag kan gott förstå varför, för jag tyckte väldigt mycket om boken och filmen var också bra. Jag gråter lätt när jag ser en sorglig film eller läser en sorglig bok och jag kan erkänna att tårarna rann både när jag läste boken och när jag såg filmen.

Vad tycker ni andra?

I helgen läste jag också en annan roman av John Green, Pappersstäder, som handlar om Quentin och hans barndomsvän Margo. Quentin har alltid älskat Margo, men på avstånd eftersom hon är en av de populära och han är en looser. En natt knackar Margon på Quentins fönster och de ger sig ut på en hämndaktion. Dagen efter är Margo försvunnen. Efter sig har hon lämnat ledtrådar och Quentin börjar leta efter henne. Ju närmare han kommer Margos gömställe desto mindre inser han att han vet om den verkliga Margo.

Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar